הדברת דבורים

הדברת דבורים ואתם רגועים

הדברת דבורים היא אחת ההדברות המוזמנות ביותר בארץ. מדביר ממוצע מקבל מספר רב של שיחות ביום, כאשר חלק נכבד מהן מבקש לברר על הדברת דבורים פרטים שונים. אמנם רבים אינם יודעים זאת, אך לא כל מדביר רשאי לבצע הדברת דבורים גם אם יש לו רישיון הדברה בתוקף. הדברת שכזו דורשת מיומנות ומקצוענות שלא לכל מדביר מתחיל. מלבד המיומנות והניסיון יש צורך בציוד מיוחד לביצוע הדברת דבורים, כך שתהיינה תוצאות מוצלחות והמדביר יצא מהן בשלום. כדי להבין בדיוק את הדבורים הבאנו עבורכם את המידע שהכי כדאי לדעת.

הדברת דבורים – כל מה שתרצו לדעת

סוגי דבורים

בארצנו הקטנטונת חיים למעלה מאלף סוגים שונים של דבורים. למרות המגוון הרב הדברת דבורים מכוונת כנגד מספר סוגים עיקריים אשר בולטים בקרבתם למגורי האדם. דבורת הדבש היא הדבורה המודברת ביותר מבין שלל הסוגים, אך ממשפחת הדבורניים ניתן למצוא גם סוגי צרעות שונים כגון צרעת הפלך וצרעה מזרחית אשר נחשבות לעוקצות ומציקות לבני האדם.

עקיצות

עקיצת הדבורה לא נחשבת למסוכנת במיוחד, אך המצב שונה לחלוטין אם מדובר באדם אלרגי. אלרגיה לעקיצות דבורים עלולה להתברר כקטלנית במקרה והיא לא מטופלת באופן מיידי, ולכן הדברת דבורים היא עניין של חיים ומוות במקרה ומדובר בבית בו חי אדם אלרגי. חשוב לדעת כי עקיצת הדבורה הורגת אותה מאחר והעוקץ שלה מחובר למספר איברים פנימיים אשר נתלשים החוצה בזמן העקיצה. העוקץ ושאר אבירי הדבורה נשארים על האדם הנעקץ, והדבורה עצמה מתה מיד לאחר העקיצה. 

היררכיה בכוורת

כל הדבורים החיות בכוורת כפופות למלכה אשר שולטת בהן ללא עוררין. המלכה מחליטה היכן יבנו את הכוורת, מי יצא לאסוף מזון ומי יעסוק בבנייה והכי חשוב אחראית על ההתרבות והגדלת אוכלוסיית הכוורת. הדבורים עצמן תלויות במלכה בצורה מוחלטת, כך שבמקרה והמלכה מתה הכוורת כולה מתפרקת ומתפזרת לכל עבר. מסיבה זו, בעת ביצוע הדברת דבורים צריך המדביר לדעת לכוון לעבר המלכה. אם הריסוס עליה יהיה מוצלח והיא תמות, הכוורת כולה נידונה לפיזור וקיומה מוטל בספק גדול ללא המלכה השולטת.