הדברת עש המזון

הדברת עש המזון – בשביל השקט שלכם

הדברת עש המזון נשמעת עמומה עקב חוסר היכרות עם העש ותוצאות מעשיו. עשהמזון הוא חרק בעל גלגול מלא. מתחיל את חייו כביצה, בוקע ממנה והופך לזחל, לאחר שלב הזחל הוא מתייצב כגולם ובסוף התהליך – פרפר בוגר. מלבד גלגל חייו לעש ישנם נתונים נוספים שצריכים לעניין אתכם. עש המזון הוא בעל גפי פה  מחודדים במיוחד, עד כדי כך שהוא יכול לקרוע ולחדור לאריזות מזון סגורות. נתון זה אולי נשמע לא מסעיר במיוחד, אך תופתעו  לגלות שלאחר חירור העטיפה אוהב העש להטיל בכל אריזה ביצים רבות שיבקעו אצלכם במטבח, בתוך חבילת הקטניות שהבאתם בדיוק אתמול מהסופר.  אז כיצד ניתן להימנע מהצורך להזמין הדברת עש המזון? כל התשובות לפניכם.

הדברת עש המזון – אמצעי מניעה ביתיים

צעד ראשון – בדיקות במהלך הקניות

רוב מי שמגיע לסופר, לא מגיע לשם כדי לבלות אחר הצהריים שלמים. אנשים רבים צריכים לאסוף את הילדים, לנקות את הבית ולהפעיל מכונת כביסה, כך שהקניות נדחסות היכן שהוא במהלך היום העמוס. מסיבה זו לרובנו אין את הזמן לבחון כל אריזה שהם קונים מכל הצדדים, ולוודא שאין בה חורים שהשאיר עש המזון. למרות העומס, כדי להימנע מהזמנת הדברת עש המזון יש לבדוק שוב ושוב האם האריזה שלמה מכל צדדיה ורק לאחר מכן להניחה בתוך עגלת הקניות. בדיקות אלו ימנעו מכם לבצע הדברת עש המזון ויגנו על ארונות המטבח שלכם לאורך זמן.

צעד שני – אחסון אריזות פתוחות

הימים בהם אריזות מזון נסגרו בעזרת אטב כביסה חייבים לחלוף מן העולם. אטב הכביסה אינו אוטם את האריזה באופן מספק, ועש מזון עלול לחור אליה מכל כיוון אפשרי. מסיבה זו, יש לאחסן את כל האריזות  הפתוחות בכלים אטומים בעלי מכסה, וכך תמנעו מהצורך לבצע הדברת עש המזון אצלכם בבית.

צעד שלישי – ניקיון קבוע

הדברת עש המזון לרוב תהיה בבתים בהם ניקיון הארונות הוא עניין דו שנתי. את הארונות כדאי לנקות על בסיס שבועי, אף שהדבר נשמע מעט בלתי אפשרי. שמירה על ניקיון בפרקי זמן קצרים כאלו תשאיר לכם ארונות נקיים מכל חרק שהוא.